Regulamin Sprzedaży Internetowej oraz Polityka Prywatności Wispass

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Regulamin zwany "REGULAMINEM SKLEPU INTERNETOWEGO" Obowiązuje od 21.09.2024.


§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE


1. Sklep dostępny na stronie www.sklep.wispass.pl i www.wisla.e-skipass.pl działa
na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów o dostarczanie Treści
Cyfrowych, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, zasady świadczenia tych usług,
warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą
elektroniczną.
3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z
Usług Elektronicznych Sklepu i dokonywania w nim zakupów zobowiązany jest do
przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu korzystania
z karnetów Wispass https://www.wispass.pl/pliki/regulamin_k.pdf
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy:
a) ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
b) ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
c) ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23
września 2016 r.,
d) ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
e) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE


1. REGULAMIN - niniejszy regulamin Sklepu.
2. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem
www.sklep.wispass.pl i www.wisla.e-skipass.pl, działający w systemie e-skipass
3. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez
Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
4. FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie internetowej sklepu
umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
5. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej sklepu
umożliwiający utworzenie Konta.
6. KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w
systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane
Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
7. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie Sklepu
umożliwiający złożenie Zamówienia.
8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – WIŚLAŃSKI KLASTER TURYSTYCZNY
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy W Bielsku - Białej, VIII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000397836, NIP:
5130231166, adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul.
Partyzantów 24, 43-460 Wisła, e-mail: biuro@wispass.pl, tel. 33 888 11 66.
9. PRZELEWY 24 – operator płatności online: PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198
Poznań, NIP 779-236-98-87, REGON 301345068, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe
Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 5 476 300,00 zł, opłacony
w całości
10. USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną
korzystająca z Usługi Elektronicznej.
11. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę o dostarczanie
Treści Cyfrowych ze Sprzedawcą.
12. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności
prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
13. PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna
niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
14. TREŚĆ CYFROWA – dane wytwarzane i dostarczane przez Sprzedawcę w postaci
cyfrowej, będące przedmiotem Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowych.
15. OŚRODEK- ośrodek narciarski właściwy do świadczenia usług przewozowych na
podstawie posiadanych przez Klientów Karnetów.
16. WISPASS - system wspólnego karnetu zrzeszający wybrane ośrodki z okolic Wisły.
Aktualna lista zrzeszonych ośrodków znajduje się na stronie www.wispass.pl
17. KARTA – karta wielokrotnego użytku, będąca nośnikiem materialnym Karnetów,
umożliwiająca korzystanie z usług Wispass. Jest to karta zbliżeniowa. Karta
wykonywana jest na indywidualne zamówienie wg parametrów wskazanych przez
Klienta określonych podczas procesu tworzenia Karty. Karta uprawnia jej
właściciela do zakupu Karnetu. Każda Karta powiązana jest z indywidualnym
numerem Konta Klienta.
18. KARNET- Treść Cyfrowa, umożliwiająca Klientowi korzystanie z usług Ośrodka w
zakresie zgodnym z wniesioną przez Klienta opłatą. Warunkiem możliwości
nabycia Karnetu jest posiadanie ważnej Karty Wispass, karty jednego ze
zrzeszonych w nim ośrodków lub karty e-skipass.
19. BILET (DOMOWY) – Treść Cyfrowa umożliwiająca Klientowi wstęp i korzystanie z
usług Obiektu w zakresie zgodnym z wniesioną przez Klienta opłatą.
20. VOUCHER – Treść Cyfrowa umożliwiająca Klientowi odbiór w kasie Obiektu lub
automacie voucherowym karnetu/biletu w zakresie zgodnym z zamówieniem i
wniesioną przez Klienta opłatą.
21. SEZON- dany sezon narciarski podczas trwania, którego został wykupiony i
obowiązuje Karnet, np. 2022/2023 2023/2024 itd.
22. UMOWA O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH - umowa zawarta między
Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest Treść
Cyfrowa.
23. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy o
dostarczenie Treści Cyfrowej ze Sprzedawcą.
24. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest
obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Treść Cyfrową.
25. ŚRODOWISKO CYFROWE - sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia
sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Treści
Cyfrowej lub w celu korzystania z niej.
26. KOMPATYBILNOŚĆ - współdziałanie Treści Cyfrowej ze sprzętem komputerowym
lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści
Cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności jej przekształcania.
27. FUNKCJONALNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej do pełnienia swoich funkcji z
uwzględnieniem jej przeznaczenia.
28. INTEGRACJA - połączenie Treści Cyfrowej z elementami Środowiska Cyfrowego
Klienta i włączenie jej do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową
o dostarczanie Treści Cyfrowej.
29. INTEROPERACYJNOŚĆ - zdolność Treści Cyfrowej do współdziałania ze
sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane
do korzystania z Treści Cyfrowej tego samego rodzaju.

§3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I TREŚCI CYFROWYCH ORAZ ICH
ZAMAWIANIA


1. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną Kart oraz Karnetów i Voucherów/Biletów
uprawniających do korzystania z usług Ośrodka narciarskiego.
2. Treści Cyfrowe oferowane w Sklepie są Funkcjonalne, Kompatybilne i
Interoperacyjne ze sprzętem spełniającym wymagania techniczne wskazane na
stronie Sklepu.
3. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w
rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna
określonej Treści Cyfrowej na warunkach podanych w jej opisie.
4. Cena Treści Cyfrowej uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w
złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie
zawiera kosztów dostawy Karty do Klienta.
5. Cena Treści Cyfrowej uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili
złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od
zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych
Treści Cyfrowych po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
6. Sprzedawca w sposób jednoznaczny informuje Klientów o Cenach jednostkowych
oraz promocjach i obniżkach Cen Treści Cyfrowych. Obok informacji o obniżce,
Sprzedawca uwidacznia najniższą Cenę Treści Cyfrowej, która obowiązywała w
okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, a jeśli Treść Cyfrowa jest oferowana
do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni – Sprzedawca uwidacznia najniższą
Cenę Treści Cyfrowej, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia
oferowania tej Treści Cyfrowa do sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
7. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową Sklepu za pomocą
Formularza Zamówień – 24 godziny na dobę przez cały rok.
8. W celu złożenia Zamówienia, Klient ma możliwość rejestracji Konta w Sklepie.
9. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z
niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania
Zamówienia. Akceptacja niniejszego Regulaminu oznacza również akceptację
Regulaminu korzystania z karnetów Wispass https://www.wispass.pl/pliki/regulamin_k.pdf
10. Produkty w promocji (wyprzedaży) posiadają limitowaną liczbę sztuk i Zamówienia
na nie będą realizowane według kolejności ich wpływania aż do wyczerpania się
zapasów danego produktu.

§4
ZAWARCIE UMOWY

1. Do zawarcia Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej, niezbędne jest wcześniejsze
złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem,
zgodnie z § 3 ust. 7, 8 oraz 9 Regulaminu.
2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości
e-mail.
3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia, o którym mowa w ust. 2 niniejszego
paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem i zawiera:
a) potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
b) formularz odstąpienia od umowy,
c) niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy,
d) potwierdzenie Sprzedawcy o utracie przez Konsumenta lub podmiot, o którym
mowa w § 11 Regulaminu, prawa do odstąpienia od Umowy o dostarczanie
Treści Cyfrowych, w której przedmiotem jest Treść Cyfrowa dostarczona na
nośniku niematerialnym, o ile Klient wyraził zgodę na spełnienie świadczenia
przed upływem terminu na odstąpienie od umowy.
4. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 2
niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej
między Klientem, a Sprzedawcą.
5. Każda Umowa o dostarczenie Treści Cyfrowej będzie potwierdzana dowodem
zakupu, który będzie wysyłany pocztą elektroniczna na adres mailowy Klienta
podany w Formularzu Zamówienia.


§5
ZASADY SPRZEDAŻY KART, KARNETÓW ORAZ VOUCHERÓW/BILETÓW

1. Proces składania Zamówienia:
a) Proces składania Zamówienia możliwy jest po zalogowaniu się na Konto Klienta
lub bez rejestracji w systemie.
b) W pierwszej kolejności Klient dokonuje wyboru rodzaju Karnetu/Vouchera/Biletu
oraz długości pobytu. Po dokonaniu wyboru Karnetu/Vouchera/Biletu – należy
dodać produkt do koszyka.
c) Kolejno, Klient dokonuje konfiguracji produktu.
d) W celu zamówienia Karnetu/Vouchera/Biletu nie jest wymagane wskazanie
konkretnego terminu korzystania z usług Ośrodka - karnet aktywuje się w
momencie pierwszego przejścia przez bramkę (za wyjątkiem sytuacji, gdzie
postanowiono inaczej).
e) W celu zamówienia karnetu, jeśli Klient nie posiada Karty, w procesie
Zamówienia dokonuje wyboru opcji „Nowa karta”. Następnie Klient dokonuje
wyboru jednej z opcji graficznych Karty zaproponowanych przez Sklep lub
może wczytać własny plik graficzny.
f) W celu zamówienia Karnetu, w przypadku posiadania przez Klienta Karty,
należy zaznaczyć opcję „Mam już kartę” - a następnie wpisać w pole jej numer i
kliknąć pole „Wybierz” lub wybrać spośród dostępnych (posiadanych przez
Klienta) kart, tą na którą ma nastąpić doładowanie.
g) Po dokonaniu stosownych wyborów, Klient powinien zweryfikować stan
swojego Zamówienia i po stwierdzeniu poprawności wskazanych danych
przejść do podsumowania Zamówienia.
h) W celu finalizacji procesu Zamówienia należy kliknąć opcję „Przejdź do
płatności”.
i) Płatności należy dokonać za pośrednictwem Przelewy 24.
j) Zakup Karnetu/Vouchera/Biletu realizowany jest natychmiast.
k) W celu zamówienia Karnetu, w przypadku wyboru opcji dostawy w formie PDF,
należy zaznaczyć opcję „Wysyłka elektroniczna (pdf)”.
l) W przypadku zakupu nowej Karty, zostanie ona wysłana w 3-5 dni roboczych.
m) W przypadku doładowania Karnetu na posiadaną przez Klienta Kartę.
doładowanie odbywa się w przeciągu 15 min od otrzymania potwierdzenia
zaksięgowania płatności.
n) W przypadku zakupu Vouchera/Biletu/Ubezpieczenia, potwierdzenie zawarcia
umowy oraz niezbędne do realizacji usługi dokumenty zostaną wysłane
niezwłocznie na podany w trakcie składania Zamówienia adres e-mail Klienta.
2. Zasady sprzedaży oraz działania Kart:
a) Karta wykonywana jest na indywidualne zamówienie wg parametrów
wskazanych przez Klienta, określonych podczas procesu tworzenia Karty.
b) Karta ekonomiczna wiąże się z brakiem możliwości personalizacji wyglądu
karty.
c) Karta uprawnia jej właściciela do zakupu Karnetu.
d) Każda Karta z wyżej wskazanych przypisywana jest do indywidualnego numeru
Konta.
e) Klient może zakupić każdorazowo na swoją Kartę tylko jeden Karnet.
f) Karta jest kartą zbliżeniową. Na karcie zostaje zapisany Karnet, który jest
aktywny z chwilą przejścia przez bramkę. Karnetu nie trzeba dodatkowo
aktywować w kasach ani innych punktach obsługi klienta.
g) Kartę zakupioną online można doładować karnetem jedynie online.
h) W przypadku utraty Karty, Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić
Sklep o tym fakcie. W przypadku utraty/zniszczenia Karty, jej duplikat będzie
wydany po wcześniejszym zablokowaniu poprzedniej - na pisemne żądanie
Klienta wysłane e-mailem (na adres podany w §2 ust. 8.) zawierające informacje
o numerze Karty, na której znajduje się Karnet oraz numerze Zamówienia oraz
po uiszczeniu opłaty za nową Kartę i jej wysyłkę.
i) W przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu lub regulaminu
korzystania z karnetów Wispass, obsługa Wispass lub ośrodka w nim
zrzeszonego uprawniona jest do zablokowania Karty.
j) Karty wydane przez Sklep nie podlegają zwrotowi. Prawo odstąpienia od
umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach
świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone. (Karta
przypisywana jest do indywidualnego konta Klienta) Dotyczy to np. Produktów
wykonanych na indywidualne Zamówienie. Sklep oferuje Karty wykonywane na
indywidualne zamówienie wg parametrów wskazanych przez Klienta
określonych podczas procesu tworzenia Karty.
3. Zasady sprzedaży oraz działania Karnetów:
a) Zakupione Karnety zostają zapisane w systemie komputerowym e-skipass,
b) Karnet zostaje zapisany na Karcie. Karnet, jest aktywny z chwilą przejścia przez
bramkę. Karnetu nie trzeba dodatkowo aktywować w kasach ani innych
punktach obsługi klienta Ośrodku narciarskiego.
c) Karnet można wykorzystać w Sezonie narciarskim, w którym zostały zakupiony,
d) Z Karnetu „dowolne dni” Klient może korzystać w dowolne dni w trakcie
trwania Sezonu narciarskiego, przy czym nie muszą to być dni następujące po
sobie, lecz mogą to być dni wybrane według uznania.
e) Karnety „kolejne dni” oraz nie zawierające określenia „kolejne” / „dowolne”
upoważniają Klienta do korzystania z nich w kolejnych, następujących po sobie
dniach (dzień po dniu) w danym Sezonie.
f) szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych Karnetów wyświetlają się w
kroku 1 podczas konfiguracji Karnetu, po rozwinięciu zakładki „Dodatkowe
informacje”.
g) Karnety, które nie zostały aktywowane (nie rozpoczęto korzystania z nich)
można zwrócić w trakcie trwania danego Sezonu narciarskiego (najpóźniej do
15.04. danego Sezonu). W tym celu należy wysłać stosowne żądanie e-mailem
(na adres podany w §2 ust. 8) z informacją o numerze Karty, na której znajduje
się Karnet, oraz numerem Zamówienia. W przypadku gdy płatność została
dokonana przy użyciu karty płatniczej zwrot powinien zostać wykonany na
rachunek przypisany do karty, z której nastąpiła płatność. W przypadku
wystąpienia żądania zwrotu po upływie terminu na odstąpienie od umowy (14
dni) zarówno koszt Karty, jak i koszt ubezpieczenia nie podlegają zwrotowi.
Zwroty odbywają się w ciągu maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania
zgłoszenia,
h) w przypadku odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 3 lit. g) niniejszego
paragrafu, nastąpi zwrot kosztów zakupu za niewykorzystane usługi.
4. Zasady sprzedaży oraz działania Voucherów/Biletów:
a) Zakupione Vouchery/Bilety zostają zapisane w systemie komputerowym e-
skipass,
b) zakupione Vouchery/Bilety są przesyłane Klientowi drogą e-mailową, w
formacie pdf. Klient powinien zakupiony Voucher/Bilet wydrukować lub
korzystać z niego wyświetlając go na ekranie telefonu (dokonując powiększenia
na kod kreskowy lub QR). Vouchery można realizować (wymieniać na Karty z
Karnetem) w automatach Voucherowych dostępnych w wybranych ośrodkach
zrzeszonych w Wispass lub w kasach wszystkich zrzeszonych ośrodków. Bilety
można skanować bezpośrednio na bramkach bez wcześniejszej ich aktywacji w
kasach, czy automatach. Zeskanowanie kodu kreskowego oznacza
wykorzystanie Vouchera/Biletu. Pojedynczy Voucher/Bilet uprawnia do
skorzystania z usług, na jakie został wystawiony tylko przez jedną osobę,
c) Voucher/Bilet nie może być kserowany, skanowany lub kopiowany w
jakikolwiek inny sposób. W przypadku wykrycia takiego procederu Voucher/
Bilet traci ważność, a Klient nie może rościć sobie prawa do zwrotu kosztów
takiego Vouchera/Biletu,
d) zniszczenie wydrukowanego Vouchera/Biletu może spowodować niemożność
weryfikacji kodu kreskowanego, a w konsekwencji brak możliwości wstępu na
Obiekt. W takiej sytuacji możliwe jest ponowne wydrukowanie Vouchera/Biletu
przez Klienta (we własnym zakresie) i ponowna próba wykorzystania Vouchera/
Biletu,
e) do wydruku Biletów należy używać wyłącznie białego papieru w formacie A4,
f) Niewykorzystany Voucher Klient może zwrócić wyłącznie w terminie do
odstąpienia od umowy określonym w §9 ust. 1.


§6
SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca udostępnia sposoby płatności za pośrednictwem elektronicznego
systemu płatności Przelewy 24.
2. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności
Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny
system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub
szybkiego przelewu z wybranych polskich oraz/i zagranicznych banków.
3. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy o dostarczenie
Treści Cyfrowej w terminie 10 minut od chwili złożenia Zamówienia, chyba że
Umowa stanowi inaczej.
4. Treść Cyfrowa zostanie dostarczona do Klienta dopiero po jej opłaceniu.

 

§7
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY KARTY ORAZ DOSTARCZENIE TREŚCI
CYFROWEJ

1. Dostawa Karty:
a) Koszty dostawy, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania
Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu
dostawy wybranych przez Klienta.
b) Na termin dostawy Karty składa się czas kompletowania oraz czas dostawy
Karty przez przewoźnika.
c) Czas kompletowania wynosi do 3 dni roboczych od momentu zaksięgowania
środków pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy Sprzedaży na rachunku
Sprzedawcy albo pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system
płatności.
d) Dostawa Karty przez przewoźnika następuje w terminie przez niego
deklarowanym tj. od 1 do 4 dni roboczych od momentu nadania przesyłki
(dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i
świąt).
e) Karta dostarczana jest do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej,
f) Klienci, którzy posiadają już Kartę mogą doładować ją dowolnym Karnetem.
Doładowania polegają na przesłaniu informacji o kolejnych uprawnieniach
(Karnetach) do serwera. Dzięki takiej funkcjonalności, Klient nie ponosi kosztów
wysyłki kolejnych Kart na nowe Sezony narciarskie, a samo doładowanie
odbywa się w przeciągu 15 min od otrzymania potwierdzenia zaksięgowania
płatności, zgodnie z ust. 2 niniejszego paragrafu.
2. Dostarczenie Treści Cyfrowej zapisanej na nośniku niematerialnym:
a) Treść Cyfrowa jest dostarczana po upływie terminu do odstąpienia od Umowy o
dostarczanie Treści Cyfrowej, chyba że Klient uprzednio wyraził wyraźną zgodę
na dostarczenie Treści Cyfrowej przed upływem tego terminu,
b) z zastrzeżeniem lit. a) niniejszego ustępu, dostarczenie Treści Cyfrowej
następuje niezwłocznie (tj. w ciągu 15 minut od: zaksięgowaniu środków
pieniężnych wpłaconych z tytułu Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej na
rachunku Sprzedawcy lub pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny
system płatności,
c) Treść Cyfrowa zostanie dostarczona za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.

§8
REKLAMACJA

1. Reklamacja z tytułu niezgodności Treści Cyfrowej z umową.
a) Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §11 Regulaminu z tytułu
braku zgodności Treści Cyfrowej z umową są określone w ustawie o prawach
konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
b) podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego
Przedsiębiorcą, o którym mowa w §11 z tytułu rękojmi są określone w ustawie
Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
c) Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w §11 Regulaminu za brak zgodności Treści
Cyfrowej z Umową:
- w przypadku gdy Treść Cyfrowa jest dostarczana Klientowi w sposób ciągły
– przez cały okres trwania Umowy,
- w przypadku, gdy Treść Cyfrowa jest dostarczana w sposób jednorazowy
lub częściami – Sprzedawca odpowiada za brak zgodności z umową
istniejący w chwili dostarczenia Treści Cyfrowej i ujawniony w ciągu 2 lat od
tej chwili,
d) Klient zobowiązany jest do współpracy ze Sprzedawcą, w celu ustalenia czy
brak zgodności Treści Cyfrowej z Umową wynika z cech Środowiska Cyfrowego
Klienta,
e) zawiadomienia o braku zgodności Treści Cyfrowej z umową oraz zgłoszenie
odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres podany w §2 ust. 8.
f) w powyższej wiadomości elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
g) w przypadku niezgodności z umową Karty, Konsument lub podmiot, o którym
mowa w §1 Regulaminu zobowiązany jest udostępnić Kartę Sprzedawcy, a
Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania Karty od Klienta na swój koszt,
h) Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od momentu jego otrzymania,
i) w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o
którym mowa w §11 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni
od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,
j) Klient może żądać w pierwszej kolejności doprowadzenia Treści Cyfrowej do
zgodności z Umową. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może
żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność Treści Cyfrowej
z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia Treści Cyfrowej
do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności Treści Cyfrowej z
umową występuje nadal, pomimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treść
Cyfrową do zgodności z umową),
k) w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem lub
podmiotem, o którym mowa w §11 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
- pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Katy
do Konsumenta,
- doprowadza Treść Cyfrową do zgodności z Umową na swój koszt,
- obniża cenę Treści Cyfrowej (obniżona cena musi pozostawać w proporcji
ceny Treści Cyfrowej zgodnej z umową do Treści Cyfrowej niezgodnej z
umową oraz dodatkowo w przypadku, gdy Treść Cyfrowa dostarczana jest
częściami lub w sposób ciągły - uwzględniać czas, w którym Treść Cyfrowa
była niezgodna z Umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o
którym mowa w §11 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni
od otrzymania uprawnionego oświadczenia o obniżeniu ceny od
Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w §11,
l) w przypadku uprawnionego odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub
podmiot, o którym mowa w § 1 – Sprzedawca zwraca mu Cenę Treści Cyfrowej
najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia,
m) odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym
nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS,
n) Sprzedawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść
Cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeśli przed odstąpieniem od Umowy,
Klient z niej faktycznie korzystał,
o) Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej
Treści Cyfrowej niezgodnej z umową oraz Treści Cyfrowej, której obowiązek
dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.

 

§9
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY


1. Z zastrzeżeniem ust. 4 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie
Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w §11 Regulaminu, który zawarł
umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając
stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie udostępnionego przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w
§11 Regulaminu, może odstąpić od umowy, liczy się:
a) dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje towar będąc zobowiązany
do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o
którym mowa w §11 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna
niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
b) dla umowy, która obejmuje wiele towarów które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego
partii lub części,
c) dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu towaru przez czas
oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów,
d) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi
lub podmiotowi, o którym mowa w §11 Regulaminu, w wypadku Umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb,
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu
na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu,
c) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
d) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny,
jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od
umowy, i przyjął to do wiadomości,
e) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia,
f) o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za
które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca
rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie.
5. Prawo odstąpienia od Umowy przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w
przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w
terminie ściśle określonym.
6. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi
dalsze korzystanie z Treści Cyfrowych, w szczególności przez uniemożliwienie
Klientowi dostępu do Treści Cyfrowych lub zablokowanie Konta.
7. W przypadku, gdy Sprzedawca dostarczył Klientowi Treść Cyfrową na nośniku
materialnym, może żądać od Klienta zwrotu tego nośnika materialnego w terminie 14
dni od otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy. Klient zwraca
nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedawcy.
8. Karty wydane w systemie Sklepu nie podlegają zwrotowi. Prawo odstąpienia od
umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach
świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone. (Karta
przypisywana jest do indywidualnego Konta Klienta.) W szczególności dotyczy to
Produktów wykonanych na indywidualne Zamówienie. Sklep oferuje Karty
wykonywane na indywidualne zamówienie wg parametrów wskazanych przez Klienta
określonych podczas procesu tworzenia Karty.

§10
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)

1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie
przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach
konsumenta, o której mowa w §11 Regulaminu.
2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Klientem
niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia.
Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i
nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w
stosunku do Sprzedawcy.
3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących
Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także
wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu
na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy.
4. Korzyści i ciężary związane z Kartą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Karty przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą
wydania przez Sprzedawcę produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim
wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie produktu
powstałe od momentu przyjęcia produktu do przewozu aż do wydania go
Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
5. W przypadku wysłania Karty do Klienta za pośrednictwem przewoźnika, Klient
niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób
przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu
nastąpił ubytek lub uszkodzenie Karty, obowiązany jest dokonać wszelkich
czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze
skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.


§11
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH
KONSUMENTÓW

1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy
paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą
o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera ze Sprzedawcą
jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej
umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 1 niniejszego
paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
a) niedozwolonych postanowień umownych,
b) odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Treści Cyfrowej z umową,
c) prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
d) zasad dotyczących umowy o dostarczanie Treści Cyfrowej lub usługi cyfrowej.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z
tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa, którą zawarł ze
Sprzedawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie
wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności wskazanych tam kodów
Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu nie są objęci
ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych
rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.

§12
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług
Elektronicznych takich jak:
a) zawieranie Umów o dostarczanie Treści Cyfrowych,
b) prowadzenie Konta w Sklepie,
2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się
na warunkach określonych w Regulaminie.
3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści
reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim
materiałów.

§13
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG
ELEKTRONICZNYCH

1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w §12 ust. 1 Regulaminu przez
Usługodawcę jest nieodpłatne.
2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia
Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z
chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w
Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili
wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji,
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłaniu
wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego
zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania
wiadomości albo zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.
3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym,
którym posługuje się Usługodawca:
a) komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
b) dostęp do poczty elektronicznej,
c) przeglądarka internetowa,
d) włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z
prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i
praw własności intelektualnej osób trzecich.
5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§14
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem
Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na
adres podany w §2 ust. 8.
2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i
okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie
ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail
Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez
Usługobiorcę sposób.

§15
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej: wypowiedzeniu może
ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i
bezterminowym (prowadzenie Konta),
2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w §2 ust. 8. lub poprzez
usunięcie Konta,
3. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o
charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza
Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po
bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z
wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po
upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres
wypowiedzenia),
4. Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na
przyszłość.
5. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§16
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej Sklepu korzystają z ochrony
prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem ust. 3 niniejszego paragrafu oraz elementów
zamieszczanych przez Usługobiorców, wykorzystywanych na zasadzie licencji,
przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są
własnością E-SKIPASS Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością wpisanej do
Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w
Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000465088, miejsce siedziby: przy ul. Chrzanowska 75, 32-065
Krzeszowice, NIP: 5130235158, REGON: 122874931. Usługobiorca ponosi pełną
odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy i w/w spółce, będącą
następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony Sklepu bez zgody
Usługodawcy.
2. Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody
Usługodawcy lub spółki wymienionej w ust. 1 niniejszego paragrafu,
któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony
Sklepu stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy oraz
spółce wymienionej w ust. 1 niniejszego paragrafu i skutkuje odpowiedzialnością
cywilnoprawną oraz karną.
3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na
stronie internetowej Sklepu należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w
celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.
Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu
użyte są w celach informacyjnych.

§17
POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym
prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają
właściwe przepisy prawa polskiego.
3. W przypadku, gdy Treści Cyfrowe są dostarczane Klientowi w sposób ciągły lub w
częściach, Sprzedawca jest uprawniony do dokonywania w nich zmian w celu ich
poprawienia i udoskonalenia ich funkcjonalności. Zmiany te nie powodują
jakichkolwiek kosztów dla Klienta.
4. Sprzedawca informuje Klienta, o zmianach, o których mowa w ust. 3 niniejszego
paragrafu w sposób jasny i zrozumiały, a jeśli wprowadzana zmiana wypływa na
dostęp Klienta do Treści Cyfrowej i na korzystanie z niej, Sprzedawca informuje o
niej Klienta z wyprzedzeniem i poprzez przesłanie na trwałym nośniku informacji o:
a) terminie dokonania zmiany,
b) właściwościach zmiany,
c) prawie do wypowiedzenia umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w
ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeśli
poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
5. Sprzedawca zwolniony jest z obowiązku, o którym mowa w ust. 4 niniejszego
paragrafu, jeśli zapewnił Klientowi uprawienie do zachowania bez dodatkowych
kosztów, Treści Cyfrowej zgodnych z umową w stanie niezmienionym.
6. Wszelkie spory wynikłe z Umów między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w
pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia
sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby
niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez
właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 7 niniejszego paragrafu.
7. Sądowe rozstrzyganie sporów:
a) ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem)
będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 11
Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu
postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
b) ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem)
niebędącym jednocześnie Konsumentem, o którym mowa w § 10 Regulaminu,
zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
8. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych
sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu
postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o
rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie
internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych
Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://
www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania
reklamacyjnego jest bezpłatne.
9. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć
skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution),
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO

 

WWW.WISLA.E-SKIPASS.PL

 

  • 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.wisla.e-skipass.pl jest WIŚLAŃSKI KLASTER TURYSTYCZNY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000397836, NIP: 5130231166, adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: Wisła, ul. Partyzantów 24, 43-460 Wisła, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@wislanskiskipass.pl, tel. 33 888 11 66, zwana dalej „Administratorem" i będąca jednocześnie „Usługodawcą”.
  2. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO oraz ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
  3. Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.e-skipass.pl

 

  • 2

RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

  1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu www.wisla.e-skipass.pl w przypadku:
    • rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Sklepu),
    • składania Zamówienia w Sklepie, w celu wykonania Umowy o dostarczenie Treści Cyfrowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy sprzedaży),
    • skorzystania z Formularza Kontaktowego, w celu wysłania wiadomości do Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).
  2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku:
    • Konta: imię i nazwisko, adres e-mail.
    • Zamówienia: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu.
    • Formularza Kontaktowego: imię, adres mailowy.
  3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora:
    • w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata,
    • w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.
  4. Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.
  5. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
  6. Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
  7. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
  8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    • przetwarzane zgodnie z prawem,
    • zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,
    • merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
    • 3

UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH

  1. Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu, a w szczególności do
    • podmiotów realizujących dostawę,
    • dostawców systemów płatności,
    • biura księgowego,
    • hostingodawcy,
    • dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności,
    • podmiotów zapewniających system mailingowy,
    • dostawcy oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego.
  2. Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
  3. Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem § 5 pkt 5 oraz § 6 Polityki Prywatności.

 

  • 4

PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

  1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
    • dostęp do danych – art. 15 RODO,
    • sprostowanie danych – art. 16 RODO,
    • usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
    • ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
    • przeniesienie danych – art. 20 RODO,
    • sprzeciw – art. 21 RODO,
    • cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
  3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: biuro@wislanskiskipass.pl
  4. W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
  5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  • 5

PLIKI "COOKIES"

  1. Strona Administratora używa plików„cookies”.
  2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej Sklepu. W plikach „cookies" znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
  3. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
    • Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony),
    • „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
  4. Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
  5. Administrator wykorzystuje również zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analyticsadministrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA).
  6. Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
  7. Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez:
    • wybór rodzajów plików cookies, na gromadzenie których wyraża zgodę tuż po wejściu na stronę Sklepu i pojawieniu się komunikatu cookies,
    • zmianę ustawień w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są również w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

 

  • 6

USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA W SKLEPIE

  1. W Sklepie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.wisla.e-skipass.pl, zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook.
  2. Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę www.wisla.e-skipass.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
  3. Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie www.e-skipass.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym.
  4. Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam zachowana.
  5. Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz prawa Usługobiorcy w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności Usługobiorcy zostały opisane w polityce prywatności usługodawcy: https://www.facebook.com/policy.php
  6. Jeśli Usługobiorca nie chce, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na stronie www.e-skipass.pl bezpośrednio jego profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na stronie www.e-skipass.pl musi wylogować się z tego serwisu. Usługobiorca może również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla przeglądarki, np. blokowanie skryptów za pomocą „NoScript“.
  7. Administrator wykorzystuje na swojej stronie narzędzia remarketingowe tj. Google Ads, wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC dotyczących usługi Google Ads. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies Usługobiorca ma możliwość zdecydowania, czy Usługodawca będzie mógł korzystać z Google Ads (administrator cookies zewnętrznego: Google LLC. z siedzibą w USA) w stosunku do niego.

 

  • 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
  3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.